یاسوج yasuj
کافی نت دریا
کافی نت دریا ،نبش چهارراه سبزی فروشان پاساژ الغدیر طبقه بالا.محمد صالحیانی مطلق

فروشگاه کافی نت دریا یاسوج

فروشگاه کارت شارژ کافی نت دریا یاسوج

 برای خرید شارژ ایرانسل ، همراه اول ، رایتل ، وایمکس و ... از کافی نت دریا یاسوج بر روی لینک زیر کلیک کنید :

http://salehie.loxblog.com/page/charge

……………..

یاسوج

تاریخچه

منطقه یاسوج از دوران برنز محل زندگی بوده‌است. یافته‌هایی در تپه شهدا (۳ هزار سال پیش از میلاد) و تپه خسروی مربوط به دوران هخامنشیان، محوطه باستانی گرد و گورستان پایه چول در همین زمینه بدست آمده‌است. یاسوج منطقه‌ای است که اسکندر و سربازان مقدونی وی از آنجا به فارس در ۳۳۱ سال پیش از میلاد حمله کردند.

وجه تسمیه

یاسوج یا یاسیج به معنای محلی است که گلهای یاس در آن به صورت فراوان می‌رویند.

 

آب و هوا

شهر یاسوج در منطقهٔ اقلیم سردسیری واقع شده و دارای هوای معتدل متمایل به سرد است. در این شهر، میزان بارش برف و باران زیاد می‌باشد و به علت بارش فراوان برف و باران و پوشیده شدن ارتفاعات از برف برای مدت مدیدی از سال، از منابع آب کافی برخوردار می‌باشد.

[نهفتن]وضعیت آب‌وهوای یاسوج، ایران
ماهژانویهفوریهمارسآوریلمهژوئنژوئیهاوتسپتامبراکتبرنوامبردسامبرسال
بالاترین ‎°C (°F)‎ ۱۸٫۸ ۲۰٫۶ ۲۴ ۲۹٫۶ ۳۴٫۴ ۳۹٫۶ ۴۰٫۴ ۳۹٫۵ ۳۶٫۵ ۳۱ ۲۵ ۲۳ -۱۷٫۸
میانگین بالاترین‌ها ‎°C (°F)‎ ۸٫۳ ۱۰٫۵ ۱۴٫۴ ۲۰٫۷ ۲۶٫۹ ۳۲٫۶ ۳۵٫۱ ۳۴٫۸ ۳۱٫۱ ۲۴٫۷ ۱۷٫۳ ۱۱٫۸  
میانگین پایین‌ترین‌ها ‎°C (°F)‎ −۲ −۰٫۵ ۲٫۹ ۷٫۳ ۱۱٫۱ ۱۴٫۹ ۱۸٫۶ ۱۷٫۷ ۱۳٫۵ ۸٫۵ ۳٫۷ ۰٫۵  
رکورد پایین‌ترین ‎°C (°F)‎ −۱۹ −۱۲٫۴ −۵٫۵ −۲٫۸ ۳٫۶ ۸٫۸ ۱۲٫۶ ۱۱٫۴ ۵٫۸ ۲٫۶ −۴٫۴ −۱۱  
بارش mm (اینچ) ۱۷۸٫۳ ۱۵۵٫۹ ۱۶۵٫۸ ۶۵ ۱۴٫۷ ۰٫۶ ۱٫۲ ۱٫۸ ۰٫۴ ۱۱٫۱ ۶۵ ۲۰۵٫۱  
٪ رطوبت ۷۱ ۶۴ ۵۷ ۵۱ ۳۸ ۲۷ ۲۶ ۲۶ ۲۶ ۳۶ ۵۲ ۶۴
میانگین روزهای همراه با بارش (≥ 1.0 mm) ۱۰٫۲ ۸٫۷ ۹٫۶ ۶٫۱ ۱٫۸ ۰٫۲ ۰٫۴ ۰٫۴ ۰٫۱ ۱٫۵ ۵٫۱ ۸٫۶
ساعات آفتابی ۱۸۳٫۹ ۱۸۹٫۲ ۲۱۲٫۷ ۲۴۰٫۲ ۳۲۰٫۶ ۳۵۸٫۵ ۳۴۳٫۵ ۳۲۹٫۷ ۳۱۴٫۲ ۲۸۶٫۱ ۲۱۸٫۹ ۱۹۳٫۳
منبع: Synoptic Stations Statistics
پاییز یاسوج

جاذبه‌های طبیعی

  • آبشار یاسوج اصلی‌ترین جاذبه گردشگری شهر یاسوج آبشار یاسوج است. این آبشار (پارک جنگلی ابشار) در فاصله ۲ کیلومتری مرکز شهر و در شمال شهر یاسوج واقع است و هر ساله مورد توجه گردشگران و توریستهای ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد

آب زاگرس جوشیده در دو کیلومتری شمال شهر یاسوج آبشاری به ارتفاع ده متر را به منظر تماشا گذاشته‌است. از دیگر آبشارهای این استان، آبشار بهرام بیگی است. این آبشار در میان صخره‌های سنگی واقع شده و بعد از مارگون قرار دارد. آبشار بن رود نیز بعد از سی سخت قرار گرفته و شامل توف‌شاه (آبشار شاه) و آبشار بن رود است که ازچندین چشمه تشکیل شده و حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد و منطقه بسیار زیبایی را پدید آورده‌است.

پارک جنگلی یاسوج
  • پارک ساحلی

تنوع درختانی نظیر سپیدار، بلوط، افرا، چنار، کاج، و بنه در تنگ مهریان از ویژگی‌های این منطقه‌است.

تنگه مهریان در زمستان هم محل رفت‌وآمد علاقه‌مندان به اسکی است. این تنگه دراین فصل همچنین شاهد تشکیل یخی بزرگ برروی صخره‌ای مقابل بارگاه امامزاده حسن است که این توده یخ روز شصتم زمستان شکسته شده و روز هفتادم (حدود دهم اسفندماه) با صدایی که کیلومترها شنیده می‌شود، از صخره فروریخته و مژده بهار می‌دهد. آب زلال و شفاف رودخانه مهریان که بخشی از آن از چشمه‌های تنگ معروف به کبوتری است پس از طی مسیر به رودخانه بشار یاسوج و رودخانه کارون در استان خوزستان می‌ریزد.

  • پیست اسکی کاکان این پیست در دامنه‌های رشته کوه زاگرس قله دنا در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج نزدیک به دهستان کاکان واقع شده است.

دهستان کاکان داری چندین روستا می باشد.

  • گوشه در کیلومتر شش جاده یاسوج به اصفهان منطقه خوش آب و هوای گوشه قرار دارد که شهرت آن به علت وجود امام زاده شاه قاسم از نوادگان حضرت زین العابدین (ع) است.
  • شیخ سرکه (شیخ صدوق): منطقه‌ای سردسیری با پوشش گیاهی متنوع از جمله بیلهر، کنگر، قارچ، ریواس، چویل و... پذیرای گردشگران زیادی می‌باشد.

این روستا به علت دور افتاده بودن از مرکز استان ناشناخته وگمنام مانده. در این روستای سردسیری درختان گردو، سیب، هلو، انگور کاشته ودر سالهای آتی شاهد برداشت ثمر آنها خواهیم بود مزار شیخ سرکه بروی تپه‌ای که درختان انجیک (گلابی وحشی) آن را احاطه کرده‌است قرار دارد. ودر حال حاضر با همت اهالی منطقه در حال باسازی ومرمت می‌باشد. وجود چشمه‌های نظیر سرکورکی ورودخانهای پر آب در این منطقه باعث ابادانی در این منطقه گردیده‌است.

  • آبشار تنگ تامرادی در ۲۶ کیلومتری جاده یاسوج به بابامیدان بعد از گذشتن از روستای دشتروم و با عبور از دوراهی سپیدار وطی حدوداً ۲۰ کیلومتر جاده پرپیچ و خم به مکانی می‌رسید که شاید شبیه آن را حتی در عکس هم ندیده باشید. آبشاری زیبا و مفرح و طبیعتی سرسبز با هوای گرمسیری مناسب حسی جدید را به انسان القا می‌کند. در این تنگه جنگ تنگ تامرادی اتفاق افتاده که برای مردم استان کهگیلویه مایه مباهات و افتخار است.

منابع

  1. «نتایج سرشماری سال ۱۳۹۰». معاونت برنامه ریزی استانداری خراسان جنوبی (به نقل از مرکز آمار ایران)، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲. بازبینی‌شده در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲.
  2. Henry Speck, "Alexander at the Persian Gates. A Study in Historiography and Topography" in: American Journal of Ancient History n.s. 1.1 (2002) 15-234; summarized at "Persian Gates"
  3. کتاب همه چیز دربارهٔ یاسوج

. [۱] . [۲]

 

....................

یاسوج.yasuj.گوگل.google.دیدنی ها.دیدنی های یاسوج.شهر یاسوج.بویراحمد.کهگیلویه.کهگیلویه و بویراحمد.استان کهگیلویه و بویراحمد.یاسوج.yasuj.گوگل.google.دیدنی ها.دیدنی های یاسوج.شهر یاسوج.بویراحمد.کهگیلویه.کهگیلویه و بویراحمد.استان کهگیلویه و بویراحمد.یاسوج.yasuj.گوگل.google.دیدنی ها.دیدنی های یاسوج.شهر یاسوج.بویراحمد.کهگیلویه.کهگیلویه و بویراحمد.استان کهگیلویه و بویراحمد.یاسوج.yasuj.گوگل.google.دیدنی ها.دیدنی های یاسوج.شهر یاسوج.بویراحمد.کهگیلویه.کهگیلویه و بویراحمد.استان کهگیلویه و بویراحمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود مدرن ترين نرم افزار،موبايل،��ايانه،بازي،كل يپ و.... و آدرس salehie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.